Na co se zaměřujeme ve spolupráci s klientem?
Pro dlouhodobé vztahy s klientem je vždy nejdůležitější vzájemná důvěra. Klient musí 100 % věřit naší odbornosti a vědět, že jsme tu vždy pro něj. Vzájemné vztahy s klientem u nás stavíme na kompletním Full servisu. Klient se na nás může obrátit s čímkoliv a my se o to postaráme tak, jak umíme nejlépe. Častokrát se nejedná jen o problematiku, která s námi přímo souvisí. V tom se lišíme od konkurence. My tu pro klienty nejsme pouze od 9:00 do 16:00 od pondělí do pátku. Jsme tu pro ně tak, jak potřebují.
Jak obvykle začínáme jakoukoliv spolupráci? Jak si získáme klientovu důvěru?
Zdá se to jako snadný úkol. Většina firem na svého dodavatele nahlíží a vyhodnocuje způsobilost na základě referencí. Když má dodavatel v referencích loga velkých firem, tak je to jistota. Velká firma, reference známých firem. S trochou štěstí do klapne. My ale máme v portfoliu letité klienty, kde to až tak neklaplo.
My u nás k tomu přistupujeme jinak. Klienta potřebujeme poznat a chceme zároveň, aby poznal i on nás a to, jak fungujeme. Na základě dlouholetých zkušeností s každým novým klientem děláme vždy „Analýzu“. Analýza potřeb, která je možná časově náročná a pro někoho se může zdát naprosto zbytečná, je pro nás na počátku spolupráce s novým klientem to nejdůležitější. V rámci analýzy poznáme:
– Klientovy potřeby.
– Klientovu představu o tom, jak bychom měli fungovat.
– Nadefinujeme si cíle.
– Poznáme službu nebo produkt, který klient nabízí.
– Zjistíme, jak funguje tým na protistraně.
To nejdůležitější ale je, že společně připravíme zadání a vzájemně zjistíme možnosti celé spolupráce.
V čem je obrovská výhoda analýzy projektu?
V rámci analytické části často odhalíme, že původní poptávka na službu či produkt, byla naprosto odlišná od finálního zadání. Díky tomu se vyvarujeme chybám, vzájemné hořkosti z nepochopených představ mezi řádky, vícepracím a zbytečným předěláváním, a nakonec nesplněným termínům, které jsou ruku v ruce s chybami, které vznikají při absenci podrobného zadání.
Výhodou analýzy je další fakt, že klientovi máme čas a prostor vše vysvětlit. Vytrhneme ho z jeho prostředí na konkrétní čas, nikam nespěchá, čas je vyhrazen jen jeho projektu. A on se může v klidu ptát a probrat s námi vše do detailu.
Klient si během analytické části často uvědomí náročnost celého projektu a dává mu pak smysl i sestavení časové osy a rozpětí hodin, které se za projektem na míru obvykle skrývá. Díky schůzkám nás má šanci poznat a ujistit se, jestli jsme tím správným partnerem pro vývoj jeho projektu.